داربست فلزی

داربست فلزی فرازاندیشان

ارسال نوشته به دوستان

فهرست مطالب

داربست فلزی یا سازه فلزی واقعا چیست و کاربرد آن به چه صورت است؟ آیا طریقه نصب داربست فلزی چگونه است؟ خرید داربست یا اجاره داربست؟

قیمت نصب داربست فلزی؟ نحوه قیمت گذاری  و نصب داربست فلزی ؟  چگونه استفاده میشود و در چه مقاطعی از کار باید از داربست فلزی استفاده کنیم؟

انواع داربست فلزی کدام هستند؟ و در چه پروژه های استفاده میگردد؟ نحوه اجاره داربست ؟

داربست فلزی چیست؟

داربست فلزی به مجموعه لوله و اتصالاتی گفته میشود که به صورت پیش فرض برای متصل شدن به هم ساخته و توسط افراد و اکیپ های مجرب این کار بر روی هم سوار و به هم متصل میشوند تا بتوانند یک سازه آهنی عظیم را ایجاد بنمایند.

پس از اتمام و متصل سازی و ساخت سازه آنرا به خوبی مستحکم میکنند تا افراد بتوانند در ارتفاعی که قادر به انجام عملیات نمیباشند با کمک داربست فلزی به راحتی کار نمایند.

البته این مهم ترین شکل بکار گیری داربست فلزی بوده و این سازه بسیار اشکال مختلفی برای بکار گیری دارد.

در خیلی از پروژه ها همچنین از داربست به عنوان سازه نگهبان یا نگهدارنده ادوات بتن ریزی کمک میگیرند که اصطلاحاً به این نوع داربست زیر بتن گفته میشود.

اگر بخواهیم شکل دیگر استفاده از سازه داربست فلزی را نام ببریم باید خدمتتان عرض کنم که از داربست به عنوان:

سایبان ، سازه نمایشگاهی و خیلی دیگر از پروژه هایی که استفاده از سازه ثابت به صرفه نیست و پس از مدتی پروژه به اتمام رسیده و عوامل تصمیم به جمع آوری سازه را دارند استفاده میگردد.

داربست فلزی
داربست فلزی|اجاره داربست|خرید لوله داربست

اختراع داربست از کجا شروع شد؟

اختراع داربست از کجا شروع شد؟ اختراع داربست برمیگردد به زمان شروع تمدن بشری و از جایی که انسان برای بالا رفتن از مسیر صعب العبور و بالارفتن از مکان های مرتفع از چوب استفاده میکرده.

که این نوع استفاده از سازه های چوبی رفته رفته پیشرفته تر شد و مصریان باستان برای ساخت اهرام مصر از الوار های با ابعاد و اندازه مختلف استفاده میکردند.

که بعداً آنهم تبدیل به چوب بست که با استفاده از تجمیع الوار ها و بستن آنها توسط بند و طناب به یکدیگر ساخته میشد و رفته رفته موجب اختراع داربست فلزی و ایجاد لوله داربست آهنی به جای الوار و بست چهار پیج و اتصال به جای بند و طناب گردید.

انواع سازه داربست فلزی

داربست چوبی یا چوب بست:

در این نوع سازه به جای لوله و بست ها برای برپا کردن پایه ها و استفاده از ستون های آهنی از نوعی نردبان مثلی مانند عدد 8 برای پایه ها و تخته بنائی بر ایستادن بر روی داربست استفاده میشود.

داربست معلق

داربست معلق یا همان اسکافد به سازه هایی گفته میشود که به شکل سکوهائی از ساختمان و دقیقاً در محل های لازم برای اجرای عملیات بیرون میزند.

از این نوع سازه بیشتر برای محل هائی که قادر به گذاشتن پایه ها برای روی زمین نیست استفاده میشود.

در ایران خیلی از این نوع داربست معلق استفاده نمیشود مگر در پروژه های صنعتی یا پتروشیمی ها.

داربست مثلی

داربست مثلی سازه های پیش ساخته ای هستند از جنس آهن که به صورت نر و مادگی به یک دیگر متصل و به یک سازه عظیم تبدیل میشوند.

بیشتر استفاده این نوع سازه در اجرای دار_بست های زیر بتن و برای نگهداری حجم در زمان بتن ریزی میباشد.

داربست چکشی یا ستاره ای

داربست چکشی یا ستاره ای نیز از دسته داربست فلزی هستند که از سازه های پیش ساخته ای تشکیل شده اند.

این سازه ها در زمان اجرای پروژه به صورت نر و مادگی به هم متصل شده و توسط پین های نگهدارنده که استادکار به صورت چکشی داخل چفت ها جایگذاری میکند به هم جفت میشوند.

به دلیل استفاده چکش در نصب و باز کردن این سازه به آنها داربست چکشی گقته میشود.

اجاره داربست
داربست فلزی | اجاره داربست | قیمت اجاره داربست | خرید لوله داربست

سوالات متداول در داربست:

اجزائ تشکیل دهنده داربست چیست؟

لوله داربست ، بست ، اتصال ، پین

اجاره داربست به چه صورت است؟

اجاره داربست بحث بسیار مفصلی دارد که در یک پست کامل به آن پرداخته ایم

برای مشاهده بر روی پست اجاره داربست کلیک کنید.

قیمت خرید لوله داربست؟

برای اطلاع از قیمت خرید لوله داربست با مشاوران ما تماس بگیرید.


خرید لوله داربست

اگر شما برای پروژه های خود نیاز به خرید لوله داربست دارید میتوانید از طریق راه های ارتباطی با ما تماس بگیرید تا شمارا در جریان کامل خرید لوله داربست و تمام متعلقات داربست با قیمت روز بگذاریم.

اجاره داربست

برای این کار نیز میتوانید با برقراری تماس و توضیح کامل پروژه خود درباره اجاره داربست از یک مشاوره کامل برای اجرای پروژه خود برخوردار شوید.

نیاز به خدمات داربست دارید؟

جهت دریافت خدمات داربست فلزی در سرتاسر کشور با ما در تماس باشید.

مطالب مرتبط

اجاره اسپیس فریم نمایشگاهی
اسپیس نمایشگاهی

داربست نمایشگاهی یا اسپیس فریم

داربست نمایشگاهی یا اسپیس فریم اسپیس فریم چیست؟اسپیس فرم شبیه به داربست می باشد ؛ با این تفاوت که بسیار شکیل تر بوده وتنوع شکل
خرید لوله داربست در استان مازندران
مقالات

داربست در استان مازندران

اگر شما نیز جهت اجرای عملیات کار در ارتفاع خود نیازمند اجاره داربست در استان مازندران هستید و یا به فکر خرید لوله داربست در

کرایه داربست
مقالات

اجاره داربست

آیا شما نیز برای اجرای عملیات خود به اجاره داربست فلزی نیاز دارید؟ما در این پست سعی داریم شمارا با نحوه اجاره داربست و قیمت

داربست فلزی
مقالات

داربست

داربست : راهنمای کامل برای استفاده و نگهداری از داربست مقدمه داربست فلزی یکی از ابزارهای مهم در صنعت و ساخت و ساز است که